dimarts, 10 de juliol del 2012

TRANSPYR 2012 (3 de 9)

ETAPA 3   2.7.2012  (Etapa Reina)
LA SEU D'URGELL - EL PONT DE SUERT
130 KM  4000 D+  9h 48'
IBP: 370

La primera etapa calor extrema, la segona tempesta d'aigua i fred i la tercera...averia mecànica!!!

Comencem l'etapa amb 15 km de bon fer, per pista planera i baixada, de cop agafem carretera...asfaltada i comencem a enfilar amunt, ens esperen 21 km i 1000m de desnivell. Quan portem uns kms...catacric...catacrec...catacric....catacrec... cagumdallonses i més... en Carlus acaba de trencar el buje de la roda de darrera. després d'uns quants renecs per treure allò que tenim a dins. Parem, inicialment ens pensem que és el canvi, ens ajuda en Pere Guinó de Llagostera (Gràcies Pere), canviant la posició de la patilla del canvi, sembla que podrem continuar aduraspenas.

El Pedraforca desde prop La Guàrdia d'Ares

De l'etapa anem últims o casi. Fem els enganxosos 21 km de pujada i arribem a Guàrdia d'Ares on hi ha el AV 1 a casi 1600m. Entrem en un tram molt inhóspit, sempre vorejant els 1600m durant 25km per pista de terra passem per dos poblets: Taús i Els Castells i...hi viu gent!!!! no tenen, ni carretera asfaltada, ni rotonda, ni semàfors!!!!! Vaig sentint en Carles renegar pels seus catacrics i catacrecs del canvi. Arribem a Sant Sebastià de Buseu km.55 i  1575m. Comencem la baixada pronunciada, per pista, inicialment després una mica d'asfalt i finalment corriol/trialera...iiiuuuuuuujuuuuuu...una trialera!!!!!! Banzaiiiiiiiiii....... aparteu-vos que voyyyyyyyyyy!!!!!!. Poques trialeres que trobem, quan en tinc una davant em transformo. Finalment arribem a Gerri la Sal .

AV 2 en un lloc preciós. Espaguettis calents!!! amb tomata, tenim un bar i demanem una coca-cola que se'ns posa d'allò més bé. A 1600m no feia calor, però 600m ja en fa i estem al migdia. Ens hi estem un bon ratet, tenim parasols, estem al costat del Noguera Pallaresa, bon menjar i coca-cola...costa tornar arrencar. Va que segons el perfil només queden dos pujades.

Fem la carretera direcció La Pobla de Segur i a prop del congost de Collegats, carai quines roques, sembla que et caiguin a sobre, just al Monument dels Raiers comencen a pujar cap a un poble molt nacionalista...Pujol!!! Pujada dura, sense ombra i en ple migdia...suada de les bones. Aquí coneixem a la parella de Ainsa, que els hi hem posat el motiu dels "puja i baixa", doncs quan van a menys de 6 km/hora baixen de la bici, això equival a que a totes les pujades molts trams els fan a peu, uff quin pal.

Després de Pujol anem cap a Cortscastell, d'aquí ja per carretera asfaltada fins al cim de Serrat del Bosc de 1150m. Fem baixada fins a Senterada on hi ha l' AV 3, on fem parada i fonda. Fa calor i l'etapa és molt llarga. Després agafem, com no, carretera de pujada, no puja molt però s'enganxa i a més a mig camí hi han camions i màquines que l'estan reasfaltant, fa calor són 12 km de pujada. Aquí les pujades no són com a les Gavarres o Cadiretes de 1,2 o 3 km aquí quan s'hi posen, s'hi posen de veritat. Arribem a la part més alta a 1353m ara toca anar baixant, però amb repetxonets constants. Quan arribem a Adons tornem a agafar carretera asfaltada, fins a Viu de Llevata i d'aquí fins al Pont de Suert.

Ja tenim l'etapa reina al sac, per mi no era tan reina com em pensava. la he passat molt bé sense cap dificultat. En Carlus l'averia li ha fotut l'etapa enlaire.