dimarts, 10 de juliol del 2012

EL PONT DE SUERT - AINSA
100 KM  2530 D+  8h 33'
IBP: 322

Avui deixem el Pirineu Català per entrar a l'Aragonès.

Comencem amb una pujada que ens fa treure la son de les orelles molt ràpidament. Per sort aquesta nit ha estat la primera que he dormit 6 hores seguides i es nota molt. Amb pocs metres agafem alçada, arribem a Bonansa a 1256m. aquí enganxem la carretera asfaltada i baixem el port que ens portarà fins al primer AV situat a 20 km al poble d'Espés. Avui la Fina, la senyora encarregada d'aquest avituallament, ens ha donat mango deshidratat, que m'ha agradat molt. Carreguem forces i cap amunt.

Tenim el pic del Turbon a prop de 2492m. Nosaltres l'anem vorejant fins a una alçada màxima de 1627m, amb alguna pujadeta de pit i collons. Un cop a dalt  20km de baixada, que no vol dir baixar i baixar, sino anar perdent alçada, però amb alguna pujadeta. Arribem a Seira on agafem una carretera espectacular, amb un rocam de por, passant pel costat del riu Esera.

A la presa del riu comencem a pujar camí de l'avituallament que aquest cop està situat a Senz. Mengem espirals, bevem molt, torna a fer calor, posem el cap sota la font i tornem a engegar. Seguim per asfalt fins al poble de Viu, on ja agafem pista que ens portarà a 1540m havent fet algunes pujadetes de cremar-ho tot, amb un desvinell del 22%. Suada de les fortes. Si seguim aquest ritme acabarem amb els ossos i la pell...això si que és una operación bikini com Déu mana. Arribem a dalt a uns prats magnífics plens de bestiar, hi ha una font/abeurador que sense pensar-ho ens hi fotem de caps, només 5 segons no podem aguantar més de tant freda que està.

Durant uns 10 kms estem a 1500m per corriols de muntanya i camins fem una punta de 1564m, el terra és pedregós, els braços s'en ressenteixen. Sempre tenim visible la Peña Solana un cachu roc que fa por de lo gran i alt que és. Ja anem baixant. De cop en un canvi de direcció sobtat, queda a la nostra vista la Peña Montañesa una roca encara més espectacular que l'altre de 2291m.

Peña Montañesa 2.291m

A partir d'aquí comença l'alegria, un corriol de casi 6 km espectacular, a cops més tècnic, altres no tant, que fa que ens esgarrinxem!!!!!! Fins avui encara no ho havíem fet. 6 km de felicitat, alegria i joia... fa que no m'enrecordi de tot l'asfalt que ens hem "menjat" el dia d'avui. Cantant i xiulant, content com un senglar hem arribat a Oncins, AV 3, on dos entrepans de Nocilla ens estàven esperant. "Només" ens queden 18km.

Sortim tips, per carretera que anem combinant amb corriol, fins i tot un moment hem passat per un circuit de BTT, amb els seus pertinents salts que no hem desaprofitat, ja veiem Ainsa, arribem al poble però hem de pujar fins al casc antic, i té una pujadeta de mil dimonis i el fet que hem arribat amb una altra parella, hem apujat el ritme i ens hem castigat una mica més les cames.

A Ainsa m'esperava la dona i els nens. Hem anat a sopar a fora...macarrons + entrecot. S'ha posat molt bé.