dimarts, 10 de juliol del 2012

JACA - ISABA
85 KM   2700 D+ 8h 19'
IBP:  242

A les 5 de la matinada tots drets...ha fotut una tormenta que hem quedat tots acollonits. Això ha fet que la sortida enlloc de les 8 del matí, passés a les 9h. La gran tromba d'aigua ha fet modificar el recorregut i com era de preveure han tret la part més tècnica (ja té conya) i faran passar el trajecte per...carretera (encara més conya).

Hem començat el dia  amb 8km de carretera neutralitzats, després pista amb un pujada collunuda....tothom a peu!!! Molt de fang que feia impracticable pujar la pujada amb bici. Qüestió de carregar la bici a coll i cap a munt...45' patejant que m'han sentat molt bé. Per primer cop m'he trobat amb els de davant.

Un cop a dalt, mentre espero en Carlus, faig fotos, i vaig petant la xerrada amb altres ciclistes. Avui hi han molts llocs intercanviats, alguns de davant estan al darrera i a l'inversa. Fem la baixada amb pedres molles i fang = a divertida i disfrutable. Fem una mica d'asfalt per arribar fins a Sinués al km.23 per fer el AV1. La gent està muda, no parla, l'esforç de la pujada a peu es nota...tant que m'ha agradat a mí.

Comença un tram idoni, corriol i trialera de pedres. Baixant la gent va a peu nosaltres a sobre la bici i cap avall, je,je,je,je a les pujades tothom a peu nosaltres com sempre intentem fer-ho a sobre la bici. Moltes vegades ens és imposible pedalar i hem de baixar, però sempre ho intentem. Plou, les pedres es mullen i cada cop rellisquen més, fem un corriol/camí de baixada, plou molt, el camí ha desaparescut i ha aparegut una riera...doncs a seguir la riera. Arribem a Urdués on hi ha l'AV2. Xops fins al moll de l'ós, però satisfets, per primera vegada hem fet vertader mountain bike.

Agafem una carretera que ens portarà a Hecho al km.45, aquí ens desviem del recorregut i ens fan passar per carretera fent un port de muntanya, que se'ns fa llaaaaaaaaaaaaaarg. Empalmem amb el port de Zuriza, que tot i ser per carretera és molt agradable de fer, carretera estreta vorejant el Riu Veral. Ara el temps acompanya amb bona temperatura. Un cop a la part més alta 1300m. anem baixant per corriol inicialment, després carretera i finalment pista per arribar a Isaba, poble típic Navarrés.

Avui tots ens hem hagut de rentar la roba

Avui sopem de buffet d`hotel i el tema millora. Fins ara hem dormit en poliesportius, avui en un  frontó. Llàstima que s'ha anul.lat el tram més tècnic, segur que ens ho haguèssim passat molt bé.