dimecres, 11 de juliol del 2012

ELIZONDO - DONOSTIA
85KM  2100 D+ 7h 10'
IBP: 277

Última etapa!!! En el briefing ja ens varen avisar que no era de transició. Avui els temps oficials es paren al km.56 en el AV2...però hem d'arribar al final.

Comencem amb la fresca del dia, amb una pujada de 10km i de 600m desnivell. Si algú encara dormia s'ha despertat de cop. 7 km per asfalt i la resta enganxem el GR11. Quan arribem a dalt baixada tècnica amb moltes pedres tothom per l'esquerra...menys nosaltres que som de Cassà i passem per la dreta. Pim, pam, pim, pam, en un tres i no res em passat a...40 ciclistes!!! Ja ens hem escalfat. Tot seguint el GR11 anem fent per camins verds, verds i més verds, pujant i baixant fins cap al km 18 que enganxem una pista de baixada pronunciada prop de Orizki, que ens porta a gran velocitat fins l'AV1 de Etxalar. Avui tenim Coca-cola fresca!!!!

Sortim i com no, petit port de muntanya, mentre pugem parlem amb uns bascos i anem cantant alguna cançó dels Kortatu ...gazte bat drogaz ilte dat atrakoak paperetam terrorista bat, denak, denak, paperetan daute, zu, zu atrapatu arte... els tius s'animen veient que un gironí els canta en basc tot i que no tinc ni idea del que vol dir la cançó.

Arribem a baix i enganxem carretera asfaltada que ressegueix el riu Bidasoa, fem uns 10 km de planer, planer...impensable!!!! Prop del poble de Vera de Bidasoa, agafem corriol a l'esquerra, amb uns rampots de mil dimonis i que durant 5 km ens exigeixen molt. Paratges fantàstics, falgueres a tutiplen, verd, verd i més verd. Un cop a dalt baixada suau cap a l'embassament de Endara, on comença pujada amb moltes pedres, exigent, com totes les d'avui, de 4 km que ens porta fins al 2AV situat prop de les ruïnes del Castell Anglès. No queda res de menjar, només aigua i taronges, ui,ui,ui lleig, molt lleig. Sort que sempre portem provisions com barretes i gels.

Fins aquí marquen el temps final, a nosaltres com que això del temps no ens ve ni ens va, parem poc i seguim que encara ens queden 30km per arribar al final. Acabem de pujar fins al cim de 530m ara ja per carretera i comencem una baixada de 10km que combinem pista, algun corriol i carretera que ens porta fins a Errenteria. Les vistes són magnífiques, veien Donostia al fons, el mar Cantàbric, ja olorem la sal marina.

Un cop a baix, ens enganxem amb un grupet, que anem junts passant per Lezo i arriban a Pasaia. Aquí hem de travessar el port de Pasaia amb una barca on carreguem les bicis i que molt amablement el patró ens porta a l'altre costat.

Comencem a enfilar-nos per el monte Ulia i per carretera arribem fins el Far de la Plata on ens espera el 3 AV, avui amb xistorra i una copa de Sidra. Ens afanyem i agafem el corriol per acabar de fer el cim i començar a baixar cap a la Platja de Zurriola on hi ha l'arribada. Entrem contents i satisfets. Ho hem aconseguit. 825km en 8 dies, de Roses a Donostia, del Mediterrani al Cantàbric.