dijous, 25 de juliol del 2013

Baviera-Alemanya
111 km  5h 59´
IBP Index: 240

Comencem bé!!! Dormint en una caserna militar, rodejats de banquetes i helicòpters…sembla que segurs hi estarem…o no! La imatge del dia és sortir de la caserna vestit de ciclista i que un tiu amb cara de mala llet et faci la salutació militar…Arrr…

El primer dia sempre hi ha nervis, els nervis jo els mesuro amb el total de pipis que faig abans de la cursa, en faig  5, per tant…estic nerviós. No sóc jo sol, aquests alemanys, austríacs, holandesos, belgues… també ho estan, ens hem despertat a 2/4 de 6 i la sortida és a les 9h!!!! Nosaltres que venim de Cassà molt a prop del Mediterrani esperem fins l'últim moment, tot i així una hora abans ja estem al calaix de sortida.

A les 9h00’00’’, puntualitat alemanya evidentment, fem la sortida. Quasi 1.200 beteterus, ens sobtem de que no hi hagin aglomeracions. Els calaixos de sortida han anat bé, amb en Carlus, ens ho agafem amb tranquil·litat, ens queden 700 km per fer en 8 dies i 21.000 m de desnivell positiu!!

Mittenwald és un poble alemany de l’estat de Baviera a la frontera amb Àustria, per situar-lo és molt a prop de Garmisch-Parterkirchen, famós pels salts de trampolí del primer dia de l’any, ideal per fer passar la ressaca de la nit anterior. L’entorn és fantàstic estem dins el parc natural del Karwendel un cim de 2.840 m, rodejats d’altres cims tots superiors als 2.000 m, realment impressiona.

Fem uns 10 km de planer, així ens anem estirant, de cop... fiuuuuu cap amunt, una zona de pins immensos que després de 5 km desapareixen i comença el paisatge d’alta muntanya. La pujada és suau, però llarga, en total 25 km per arribar al coll de Hochalm a 1.800m. A dalt parem, descansem, pixem, mengem, ens fem fotos…

Primera baixada important i llarga, sense dificultat tècnica però amb molta grava que fa extremar les precaucions, tot i així , aquests homenots del nord baixen com una merda, i els 15 km de baixada és un continu de passar gent. Fem un tros excepcional, és un bosc d’aurons, collons quins arbres, per moments m’he transportat a Canadà.

Al km.45 el 1 AV, on mengem, jo vaig de síndria i galetes alemanyes que han entrat molt bé. Ens espera una altra pujada de 10km, aquí les pujades per menys kms no s'hi posen, molt diferent a les nostres estimades Gavarres.  Pugem en direcció al coll del Plumsjoch a 1.700m, faig tota la pujada amb una noia txeca que es deia Kazanovaz m’ha fet gràcia, m’ha fet pensar amb la Casanovas companya de feina i amiga.

Al cim mentre espero en Carlus, hi ha un llibre d’anotacions, que he aprofitat per fer un bon escrit cassanenc i en català..

Després de la pujada, doncs cap a baix 5 km de disfrutar, de passar gent, de fer alguns interiors, vaja he fet una mica el “tontu”, fins  el 2 AV al km 65…més síndria i galetes alemanyes d’aquelles que no porten gens de calories, però gens, en serio, no en porten gens…valeeee…però ja les cremaré.

Ara toca carril bici asfaltat o com ells en diuen “cyclepath”, inicialment per un llac espectacular al poble de  Pertisau, ...de postal...tot verd, gent parant el sol, el tren fent la volta al llac, algú fent windsurf, moltes embarcacions de vela... Tornem a fer una baixada divertida amb moltes esses on travessem molts petits túnels, ha estat curiós.

Un cop a baix, uffff, més carril bici, 35km planers per carril bici asfaltat...he hagut de tirar de cocu,  m’he passat tots els km tirant, per sort teniem el vent a favor. Realment ha estat avorridot, s'ha arreglat una mica fent el tram del voltant del llac i el tram resseguint el  riu Inn que és l’afluent més llarg del Danubi.

Arribem a un altre poble magnífic, Mayrhofen.